1 oktober 2011

Happy birthday

Det gick minsann alldeles strålande att fylla år på annan ort också, och min födelsedag var helt till belåtelse. Dagen ägnades förvisso mest åt plugg och diverse administrativt fix, men en gofika och en långpromenad i solen hann jag med. Telefon och dator-linjen gick varm; tack till alla som uppmärksammade mig på den stora dagen!

Mina söta rumskompisar överraskade mig med två hembakade tårtor och ett finfint kort när jag kom hem från skolan, mycket gulligt och mycket oväntat! Senare på kvällen kom vänner från andra håll för att fira mig, och vi begav oss till restaurang Mediterraneo för finmiddag. Det var jättetrevligt och framförallt mycket gott, och jag tror att alla var glada och nöjda. Kvällen fortsatte sedan (för några av oss i alla fall) på Nice 'n Sleazy vilket inte var så bra som vi hade hoppats på, men det var definitivt roligt i alla fall!

I dag fortsatte vi att låtsas som att det var min födelsedag, och jag & Åsa tog tillfället i akt att skämma bort oss med afternoon tea på The Willow Tea Rooms. Fy vad mysigt, och fy vad gott! Vi strosade sedan en sväng på stan, och det var så höstigt mysigt att vi njöt trots det sällan sinande regnet (gissa om jag är glad att jag investerade i ett par gummistövlar härom veckan!).

Nu ska jag krypa ner i min säng med Black Swan och en kopp te som enda sällskap. Har känt mig lite krasslig på senaste och låter kroppen återhämta sig lite denna lördagkväll. Men först bjuder jag upp till bildkavalkad!


Tårtorna med stort T
Födelsedagsgrisen med stort F

Gänget med stort G

Eftermiddagsteet med stort E

Matvraket med stort M 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar