16 oktober 2011

Sunday

Om man bortser från att det inte regnat en droppe har den här söndagen varit som jag chansar på att många söndagar kommer att vara i mitt fortsatta liv som student; med tvättning, plugg och städning som huvudingredienser. Jag började dagen med att springa ner till tvättstugan för att lägga vantarna på en fungerande tvättmaskin innan resten av universitetet anstormade stället (söndagar verkar vara den internationella tvättnings-dagen).

Glad och nöjd traskade jag sedan upp till lägenheten igen, åt min dagliga portion havregrynsgröt med äpplen (undrar när jag ska tröttna?) och drack min dagliga kopp mjölk med kaffe (jag kommer aldrig att tröttna) i vårt rymliga kök som var stökigare än någonsin. Ni anar inte hur två 18-åriga slarviga skottar kan skita ner under loppet av några timmar!! Jag har dock lärt mig att blunda för denna mindre fräscha röra för länge sedan, av ren självbevarelsedrift...

Resten av dagen ägnade jag åt att hänga på biblioteket i timmarna fyra, med näsan djupt nergrävd i skolböckerna. Det gick riktigt bra, och huvudet snurrar allt från franska verbböjningar till pragmatiska teorier och åsikter angående organisation och ledarskap. Nästa vecka har vi en så kallad "reading week" då de flesta föreläsningarna ställts in för att vi (läs: stolpskotten som inte öppnat böckerna än) ska få möjlighet att läsa i kapp och smälta det vi lärt oss hittills. Det är ju omtänksamt och sådär, även om jag personligen inte riktigt känner att jag har behov av det just nu... Men men, det är bara att tacka och ta emot antar jag!

Annars har helgen varit lugn och skön, med en lite lagom dos av allt faktiskt. Fredagkvällen bjöd på utgång till vårt favoritställe (japp, vi har redan hunnit skaffa oss ett sådant) där de hade Storbritanniens största Indie Night vilket innebär en väldig massa bra musik. I lördags sov jag länge och upptäckte sedan nya delar av stan till fots med min kära Åsa. Fortsatte kvällen med samma sällskap, och det blev pizza och film hemma hos henne. Lovely!

Sådär ja, det var en liten uppdatering från min sida av Nordsjön. Nu blir det grönsaksomelett till middag. På en söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar