4 oktober 2011

Twisted logics

Mitt förvirrade tillstånd har nått nya höjder. Ni vet det där som kallas för tidsskillnad? Det där som gör att Sveriges klockor visar en timme mer än Storbritanniens? Mm, precis det ja. Det konceptet fattar väl alla som har blivit begåvade med någon form av hjärnceller här i livet.

Men, man ska ju inte vara som alla andra hela tiden, tänkte min hjärna. Så den bestämde sig för att stöka till saken lite, döda några av mina ganska lätträknade hjärnceller, röra runt i hjärnkontoret och kasta ut allt vad förstånd någonsin hetat. Vara lite annorlunda, helt enkelt.

I det här fallet var 'annorlunda' synonymt med 'entimmeförtidigtillallt', och jag fick sitta på en kall stentrappa och uggla ett tag innan jag kom fram till varför ingen annan dykt upp till föreläsningen som skulle börja om en kvart. Det var en timme och en kvart kvar. Bugger!


1 kommentar:

  1. Gjorde samma sak i tornet häromdagen. Satt och var tokhungrig men tittade på klockan och den var bara 15.30, lite tidigt att äta middag. Efter ytterligare en halvtimme kunde jag inte längre hålla mig utan gick ner och värmde min matlåda. När jag kommer ner till vårt lunchrum ser jag en "vanlig" klocka visa 18.00 och kommer då på att all tid inom flygvärlden anges i UTC (GMT). What a brainfart!

    SvaraRadera