2 november 2011

Heaven

Likt en flaska vin har dagens dag bara blivit bättre och bättre ju mer tid som förflutit. Den började ganska surt och äckligt, men blev allt behagligare allteftersom den mognade. De första timmarna var fyllda av stress, trötthet och allmän förvirring, medan eftermiddagen bjudit på en koncentrationsförmåga utöver det vanliga och produktivitet jag länge saknat hos mig själv.

Nu ska jag inte glömma bort dagens höjdpunkt, och härmed utdelar jag en eloge till fröken Ulrika Romeling som generöst nog bjöd in till gofika på eftermiddagskvisten. Hennes kusin kom till stan, och i resväskan fanns såväl kladdkaka som vaniljbullar - allt hembakat av kära släktingar i Västerås (?). Ullis var snäll nog att dela med sig, och jag tänjer inte det minsta på sanningen när jag säger att det var det godaste jag ätit sedan jag lämnade Sverige!!

I nuläget har jag avslutat pluggverkstaden för idag och ska göra mig lite kvällsmat. Sedan blir det en lat kväll under mitt underbara duntäcke - den där Torbjörn Flygt har lyckats fånga mig riktigt bra med sin trevliga bok.

Go kväll!

2 kommentarer:

  1. Gofika och finbesök! Jo, jag tackar jag. Dricks det månne fulöl på puben för att klimatkompensera?
    Ja, alltså, för att kompensea för superlativklimatet.

    Pp

    SvaraRadera
  2. haha du är väl söt! :) GOFIKA

    SvaraRadera