4 november 2011

Jo, nu ä jag faktiskt bitter.

Detta inlägg författas klockan 04.16 på natten, och jag skriver det enbart för att jag ska få komma hem och fira jul i år i stället för att sitta inlåst i en brittisk fängelscell åtalad för massmord.

En av mina (inte alltid så) kära rumskompisar har för 3250498 gången sedan jag kom hit bestämt sig för att om hon inte sover så behöver minsann ingen annan göra det heller. Efter att ha hängt sig på alla porttelefoner i hela huset (det är så tunna väggar att jag hör dem allihop) i ca 15 minuter (och då överdriver jag inte ens!!) blev hon insläppt av någon, och sedan var festen ett faktum. Musik på en ljudnivå som kan väcka en död, skrik, bråk och en jävla massa spring i korridoren. Klockan 03.30 på natten. Välkommen till James Goold B3.

I skrivande stund har festen pågått i ca 50 minuter, och den lär inte tystna på ett bra tag framöver. Jag har tappat bort en av mina öronproppar och har aldrig haft någon form av sömntabletter, så jag antar att jag har några trevliga, sömnlösa timmar framför mig. Tanken på att klockan ringer om ca 3 timmar och att jag då förväntas vara redo att ta itu med dagen och det berg av läxor och föreläsningar den innehåller får mig att må illa.

Om det här hade varit första gången något liknande hänt hade jag inte varit särskilt upprörd - lite roligt kan man ju få ha (även om det där med respekt alltid är trevligt). Dessvärre är det långt ifrån första natten jag ligger sömnlös på grund av mina rumskompisar, och jag kan räkna antalet hela nätters ostörd sömn i den här sängen på ena handens fingrar. På ena handens fingrar. Har dock, på något mirakulöst sätt, lyckats överleva hittills, men nu känns det faktiskt som att det får räcka.

Enligt universitetsreglerna ska det vara tyst till midnatt på vardagar, men regler är ju till för att brytas... Eller?

Nu orkar jag inte skriva mer, utan ska återgå till att stirra i taket medan jag försöker övertala mig själv om att det inte är en bra idé att gå ut och ha ihjäl hela bunten med hjälp av en brödkniv eller något.

Inte. Döda. Någon.
Bara. Andas. Djupt.
Måste. Försöka. Sova. Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar