23 november 2011

Just hemkommen från en kvällspromenad med Ullis - en välbehövlig paus från skolböckernas djungel. När jag var på stan med Åsa förra helgen räknade jag ut att det var första gången jag lämnade skolans område på tio dagar, och efter den skrämmande insikten har jag satt som mål att lämna campus minst en gång per vecka - om så bara för en halvtimme. Annars lär jag väl kola lagom till jul, för det kan då rakt inte vara nyttigt att ha skolan med alla sina krav kretsandes runt sig dygnet runt. Nä, skärpning på den fronten blir det!

I helgen blir det extra enkelt att hålla efter det; då kommer nämligen världens bästa föräldrar hit! Tjoho vad det ska bli kul, det är precis vad jag behöver just nu! Måste dock plugga undan en hel del nu i veckan, och därför säger jag godnatt för i dag här borta. Väckarklockan ringer 06.30, och då blir det HR-plugg så att det ryker om det!

Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar