15 december 2011

3 dagar kvar

Förutom att jag är förbannat hungrig (ska snart gå och äta), att jag inte riktigt kan släppa taget om två skolämnen (det är de som håller fast mig, så det så) och att mitt rum kokar för att jag glömde stänga av elementet innan jag gick till biblioteket i morse, så är det en glad liten flicka som sitter med laptopen i knät och skriver just nu.

I tisdags morse firade vi Lucia genom att smaska lussekatter (mitt livs första, alldeles egna sats som jag gjorde från scratch), sörpla varm choklad och titta på ett inspelat Luciamorgon i mitt vardagsrum. Det var en ypperlig start på en ypperlig dag, som sedermera bjöd på trevliga överraskningar såsom höga marknadsföringsbetyg, solsken och julbord med min lägenhet.

I går var det dags för veckans andra och sista franskprov, och det i kombination med att HR-uppsatsen skickades in, MDP-rapporten laddades upp och det sista statistikprovet gjordes innebar att jag var helt klar med årets skoluppgifter. Firade gjorde jag genom att slappa sanslöst hela eftermiddagen, och sedan laga köttbullar, poppa popcorn och ha filmkväll med lägenheten.  

I dag har jag hängt på biblioteket för sista gången det här året (hoppas jag), för även om årets uppgifter är klara och inga föreläsningar återstår så har jag rätt mycket att plugga inför nästa termin. Så jag tog vara på dagen och började med det redan nu, men så fort jag sätter min fot på Formansgatan 8 ska jag be övriga familjemedlemmar att gömma mina skolböcker och inte ge mig dem förrän den 9 januari, då jag planerar att återuppta processen. Åker ju inte tillbaka hit förrän den 23, så det känns bra att jag kan ge mig två veckor att plugga på hemmaplan också!

Jag befarar att jag snart kommer att börja gnaga på datorskärmen av ren hunger, och därför lämnar jag min plats i bloggosfären för nu. I kväll blir det bio och myskväll med Ullis, och resterande dagar i den här trevliga staden ser ut att bli ungefär lika trevliga allihop.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Efter en så tuff första termin tycker jag du är värd en bättre middag än gammal datorskärm, men smaken är som baken.

    Andas djupt och NJUUUUUUUT!

    Pp

    SvaraRadera