8 februari 2012

Today Is A Good Day

De kom, de såg, de segrade. Eller ja, de åkte i alla fall härifrån i ett stycke allihopa, vilket ändå får räknas som en seger tycker jag. Jag pratar ju såklart om min fina släkt, den del av den som var generösa nog att besöka lilla mig i lilla Glasgow nu i helgen.

Det blev helt fantastiska dagar på många sätt, även om både förvirringen och den höga ljudnivån jag förutspådde existerade i allra högsta grad. Men that's how we roll! Jag hoppas kunna bjuda på lite bilder inom en inte allt för avlägsen framtid...

I min del av världen har jag och min frukostgröt precis kickat igång dagen efter ytterligare en natt med 9 timmars välbehövlig sömn. Det finns få saker som kan få mig att känna mig så nöjd som när jag lyckats skrapa ihop ordentligt med sömn åt mig själv...

Det ser ut att bli en härlig dag på alla vis - solen skiner, jag har lite lagom mycket träningsvärk efter gårdagens zumba-pass och min enda lektion är franska som är både enkelt (för tillfället) och kul. Efter skolan planerar jag att hänga på Tinderbox med en stor latte och min marknadsföringsuppsats som sällskap. Kvällen bjuder på halloumisallad och bio - dock inte samtidigt.

För ett år sedan strosade jag omrking på Times Square med en New York-besökande Åsa i släptåg, men inte ens en sådan tanke kan plocka ner mitt humör i dag. Jag menar, George Square är faktiskt inte så himla dumt det heller...

1 kommentar:

  1. haha åååh vi har det faktiskt inte så dumt här du, rätt underbart måste jag nog säga.. ;) <3

    SvaraRadera