14 mars 2012

Daydreamer

Det är fina dagar här borta i väst, och det känns som att enda jag skulle kunna kräva av livet just nu är liiite mera vårkänslor. Nog för att vi har 9 grader varmt de flesta dagar, och påskliljorna har slagit ut som ni kan se nedan, men när solskenet ersätts av snålblåst blir det liksom inte så himla mycket av det... Från Sverige får jag rapporter om ännu högre temperaturer, om nyutslagna krokusar och om solskensluncher på altanen. Ni ska då alltid vara värst!

Det är dock ganska lätt att komma ifrån denna avundsjuka, eftersom det nu inte är mycket som står emellan mig och mitt påsklov. Nästa vecka hade lätt kunnat framkalla magsår; den innebär nämligen inlämning av 2 slutuppsatser på 2500 ord var, en slutpresentation i HTM, en annan slutpresentation i MDP, ett slutprov i marknadsföring, ett skriftligt franskprov samt inlämning av en HTM-rapport. Den förutseende delen av mig har dock briljerat på senaste, mycket har blivit klart, och om allt går som planerat behöver jag inte stressa alls. Typ.

Vad som är allra bäst med livet just nu är det faktum att min lägenhet i morgon intas av en viss fröken Sjöholm, a.k.a. Världens Bästa Vän. I dagarna fyra kommer vi att få njuta av varandras sällskap, och jag längtar så att jag håller på att spricka!

Nu ska jag göra mig en kopp kaffe, få till ett vettigt avslut på den där HR-uppsatsen och sedan fortsätta drömma om en värmande vårsol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar