24 april 2012

Pluggstatus:

Jag hatar franska.

Jag hatar fransk grammatik.

Jag hatar imperativ, konditionalis passé, relativa pronomen, 350 glosor och pluskvamperfekt.

Jag tror till och med att jag hatar fransmän lite, för att de jämt ska göra allt så komplicerat. Deras grammatikregler hade lika gärna kunnat lyda något i stil med "och här används den verbformen för alla verb, utom de som innehåller bokstaven A-K, de som är längre än 5 bokstäver  men kortare än 8, och de som används när du har blåa strumpor på dig och det regnar ute". (jag har blåa strumpor på mig, och det regnar ute).

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

4 kommentarer:

  1. Jag skickar en uppmuntrande kram med expresspost! Snart har du sommarlov och det kommer bjuda på massor av kvällar med Helan där vi konsumerar kaffe/baileys i alldeles förstora mängder och spelar stress. Puss! <3

    SvaraRadera
  2. Gullegumman! Snart är du på skånsk jord igen och undrar hur det kunde gå så fort att avsluta terminen :-)
    Men så länge får du klara dig med mailkramar från Hon-med-hakan med husse och matte! KRAAM!!

    SvaraRadera
  3. HAHA DU ÄR UNDERBAR (och det är inget skadeglädje skratt fyi) Du kommer äga ska du se! Håller alla tummar jag har imorgon :)<3

    SvaraRadera
  4. HEhehehehe.

    Mehehehehehehe.

    Sant ar det! Forbaskade sprak. Men you can do it! Forestall dig dig sjalv nar du glider runt pa gatorna i Paris och lite lagom casual bestaller sju baguetter hit och en massa grodlar dit och alla bara

    "woooooooooooooooooooooha - c'est tres impressive!" (Nej. Jag var aldrig nagon hejare pa franska....)

    SvaraRadera