23 maj 2012

The good life

De senaste dagarna har varit vansinnigt fina, både vädermässigt och i övrigt. I 23-29-gradig värme och strålande sol har jag/vi njutit av livet, och blandat upp det hela med lite plugg och lite gym. I går promenerade vi genom halva stan för att komma till Kelvingrove Park, där vi degade på picnicfilten i några timmar och blev bruna och fina.

I dag var jag och Ullis både hurtiga och kulturella, då vi promenerade de 4 soliga kilometrarna till Riverside Museum för att se på detta underverk. En vacker promenadväg dit och ett alldeles lagom stort, intressant museum gjorde utflykten underbar! På väg hem satte vi oss i skuggan (som sagt, 29 grader) på Bar Socials fina uteservering och njöt av lunch i form av antipasto för mig och caesarsallad för den andra damen.

Eftermiddagen gick åt franskplugg i solen samt andra skojigheter, och i skrivande stund är jag nyduschad efter en kämpig omgång på gymmet. I morgon är det dags för Tentan med stort T, men efter att ha diskuterat saken med Rachel och Hannah från gruppen så känner jag mig faktiskt ganska lugn. Men ni kan väl hålla en tumme eller två för mig i alla fall, för säkerhets skull liksom?







2 kommentarer:

  1. Jag håller 10 fingrar och 10 tår för din skull, bara för att vara on the safe side, men jag vet att det kommer gå toppen. Lycka till (om du inte redan haft den)!

    SvaraRadera
  2. Varför har du inte berättat att du krympt????????

    Inte småbarn igen!!!!!!!!!

    /Pp

    SvaraRadera