27 september 2012

Lille skutt

Ännu en solig dag i Glasgow har fått sin början, och jag börjar nästan undra om jag hamnade på rätt flyg till rätt stad den där tisdagen. Av de 9 dagar jag varit här har 6 stycken varit soliga - förvisso med kyliga vindar och regnblöta nätter - men ändå. 66 % solsken, det händer bara inte i Glasgow! Å andra sidan hade de sin regnigaste sommar på 154 år i somras, så jag håller alla tummar och tår för att det regnat färdigt för i år (vem försöker jag lura?)!

I skrivande stund spenderar jag min håltimme på biblioteket och funderar på om man kan ta sig en power nap utan att någon märker det. I går var jag ute med tjejer och killar från skolans basketlag som jag aldrig träffat förut (ett rent mirakel att jag lyckades hitta rätt människor egentligen), och jag kan glatt meddela att de var underbara personer hela bunten. Schyssta, omtänksamma, glada och hjälpsamma. Serbiska, spanska, tyska och norska. Och så lite skottar och engelsmän, såklart.

Många av er sitter förmodligen och vrider er av skratt just nu, när ni försöker föreställa er lilla mig på en basketplan (det var i alla fall vad både pappa och Åsa gjorde när jag förkunnade att jag tänkte testa en karriär som basketspelare). I så fall kan ni sluta med det nu, för faktum är att jag med mina få centimeter över havsytan inte ens var näst kortast av lagmedlemmarna igår! Om man är kort bör man alltså bosätta sig i Glasgow, för här är allt över 165 cm att betrakta som långt. Ikväll har vi i alla fall vår första träning som lag, och jag längtar!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar