5 november 2012

Back to business

Behovet av att åka på skidresa inom den närmsta framtiden har minskat betydligt under helgens gång. Känslan man fick av att bo och vandra omkring i Fort William var nämligen liknande, och var man än tittade möttes man av mer eller mindre snötäckta berg. Luften var sådär krispig och klar som den bara är på vintern, och vi lyckades minsann pricka in riktigt fina solskensdagar. På det som sägs vara Skottlands regnigaste plats. Vi borde få medalj!

Tågresan från till Mallaig och tillbaka kan vara det vackraste jag någonsin varit med om, och Harry Potter-bron såg lika härligt sliten ut i verkligheten som på film. Massor av bildbevis kommer så fort föräldrarna kommit hem och fått ordning på kameran! Middag på Inverlochy Castle var också något utöver det vanliga, och vi bjöds - mer eller mindre frivilligt - på allt från vaktelägg till kaninpaté och kanelmousse. Allt skedde i slottets stora sal, och det kändes lite som att vi hamnat mitt i säsong 4 av Downton Abbey.

Trots den härliga vistelsen bland berg, slott och frisk luft var det lite skönt att komma tillbaka till civiliserade Glasgow efter två dygn, och vi gick rakt på shoppingen. En kofta, en stickad tröja, ett par byxor samt ett par jobbskor rikare är jag nu, och till och med pappa lyxade till det med lite shopping. Undrens tid är tydligen inte förbi än...

Veckan som just börjat kommer helt och hållet att gå i pluggets tecken. Med tanke på hur lite jag hunnit med (läs: valt att göra) nu i helgen ligger jag lite back, men det var det helt klart värt! Lite jobb kommer det också att bli, och någon gång däremellan tänkte jag vara lite socialt och fysiskt aktiv också. Det ska nog bli bra det här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar