1 december 2012

()

Med solen i ögonen för fjärde dagen i rad (!) välkomnar jag favoritmånaden december, och medan bror min står i duschen passar jag på att uppdatera er lite om livet här på andra sidan Nordsjön. Vi har just avslutat en god natts ordentlig sömn vilket var välbehövligt inte minst för mig som jobbade 07-passet på Radisson fyra dagar den här veckan. Pigga och glada ska vi sedan ge oss ut och göra shoppinggatorna osäkra i jakt på julklappar.

Igår skickade jag ut Jakob till transportmuséet som jag själv redan besökt två gånger, och medan han studerade det passade jag på att jobba samt att gå i skolan. Vi träffades sedan för en fika på kära gamla Nero vid St Enoch, och kvällen bjöd på kanongod indisk mat på Asaam samt en tripp till Xscape där vi (läs: Jakob) spöade Frida och Ullis i bowling. Väldigt trevligt!

Nu blir det en enkel frukost (enkel av den enkla anledningen att vi måste ladda upp för Afternoon Tea kl 14.00), och sedan går vi ut och sätter sprätt på våra väl ihoptjänade pengar (jag fick min första lön igår)!

Hej hopp!

4 kommentarer:

  1. Låter som en helt okej start på december månad måste jag säga! Afternoon Tea är ju det bästa som någonsin har existerat, och morning tea såklart ;)

    SvaraRadera
  2. alltså har du gått och blivit glömsk över natten? Det var ju JAG som vann!!! Med hela 18 poäng! ;)

    SvaraRadera
  3. Plum pudding?
    Auchentoschan?
    Stilton?

    Undrar vad det blir i alla mina paket?

    /Pp

    SvaraRadera
  4. Haha du glömde kanske påpeka att du kom (jätte)sist, miss Gasläcka!

    SvaraRadera