13 januari 2013

Daydreamer

I mitt liv har jag just nu tre alternativ:

1) Ha panik för måndagens tenta
2) Ha panik för tisdagens tenta
3) Låta bli att ha panik för någon av tentorna, invagga mig själv i den falska tryggheten och låtsas att jag vet allt jag behöver veta.

I mitt liv kastas jag just nu runt mellan de tre olika alternativen, och panikstunderna övergår i stunder av fullkomligt lugn för att en halvtimme senare vara tillbaka vid alternativ 2. Jag pendlar mellan att vara fullständigt uttråkad, och att plugga så intensivt att timmarna flyger förbi. Jag pendlar mellan att längta till kommande händelser, och att endast fokusera på nuet eftersom att jag är osäker på om jag kommer att vara vid liv på tisdag vid 12-snåret. Jag pendlar, helt enkelt, mellan att vara norra Europas största dramaqueen och att vara en helt vanlig student i ett helt vanligt studentliv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar