10 januari 2013

Min första tenta går av stapeln i eftermiddag. Jag gör allt som står i min makt för att låta bli att tänka på just detta och därmed undvika ett nervöst sammanbrott såhär på morgonkvisten. Det där med att det bara är dumt att plugga samma dag som provet äger rum skriver jag under på, fast jag vet att jag inte kommer att kunna låta bli att snegla på anteckningarna i en halvtimme eller så innan jag går ändå. Det kan ju vara något jag missat att plugga in under den senaste månaden...

För övrigt är livet här i Glasgow sig likt, om man bortser från det där vädret alltså. När vi anlände i måndags stod duggregnet förvisso som spön i backen i vanlig ordning, men de tre dagarna som gått sedan dess har varit både soliga och varma (läs: 10 grader). Inte vet jag vad det beror på, men oavsett vad så tackar vi och tar emot!

2013:s första gympass blev det i går förmiddag, och med tanke på att jag bokstavligen talat fick rulla ur sängen i morse för att inte anstränga någon muskelgrupp (mage, arm, ben, rygg, take your pick) i onödan så måste jag ha gjort något rätt i alla fall. Eller så är jag bara vansinnigt otränad efter en månads gym-uppehåll...

Anyhow, nu ska jag återgå till att inte tänka på min tenta och ändå försöka få ut något vettigt ur den här förmiddagen... Wish me luck!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar