17 mars 2013

A mighty good time

Why do all good things come to an end? undrar Nelly Furtado, och jag instämmer i hennes undran. Tiden med Johanna här på andra sidan Nordsjön var just en sådan där bra sak, som nu tyvärr tagit slut. Vid halv två i eftermiddags vinkade jag av henne vid flygbussen, och stannade själv kvar i min regngråa stad som nu känns lite extra regngrå och tom. Hennes besök blev dock precis så bra som vi hade hoppats på och har varit fyllt till brädden av livsnjutning!

I fredags tog vi oss ut till byn Balloch och Loch Lomond, vilket var helt fantastiskt. Med solen i ögonen orienterade vi oss fram till fantastiska Duck Bay Marina där vi åt en underbar lunch och njöt av en utsikt utan dess like. På vägen promenerade vi förbi två stora hagar där ett gäng klassiska Irish Cobs stod och glodde, och jag var lycklig som en femåring på julafton över att få klappa och kela lite med dessa pälsklädda varelser. Det finns få saker som kan få mig att må så bra!

Fredagskvällen bestod av italiensk tapas på Pesto vilket följdes av White Peach Margarita och Strawberry Caiprinha på All Bar One. Sedan somnade vi gott och vilade upp oss inför lördagen som stavades s-h-o-p-p-i-n-g! På kvällen blev det middag och bowling tillsammans med resten av lägenheten, och nu idag avslutade vi traditionsenligt med afternoon tea på Willow Tea Rooms. 

Lite bilder från fredagens lyckade utflykt kommer här, och har ni tur bjuder jag på ytterligare några från de andra dagarna lite längre fram, när Johanna hunnit hem och delat med sig av sin kamerarulle. 

Balloch

"Orienterade oss" var det ja...

HÄST!

Mera häst!

Vår lunch-utsikt på Duck Bay Marina

Loch Lomond



Stadsbon njuter av friheten
Ett av helgens 38 skrattanfall



Världens bästa!

3 kommentarer:

  1. Haha, så som ni skrattade här hemma så tvivlar jag på att det bara blev 38 skrattanfall, men ni kanske slutade räkna då?

    Jättefina bilder, nu vill jag bara åka dit ännu mer!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg det verkar som, blir ju glad bara av att läsa och se bilderna haha :)

    SvaraRadera
  3. Tillbaka till rutinerna känns inte bra alls. Jag vill vakna upp i ditt rum, skratta mig igenom morgonen och sen åka på äventyr i Glasgow med omnejd! Saknar dig redan! <3

    /Helan

    SvaraRadera