23 mars 2013

High on life

Trots min dödslängtan för två veckor sedan bestämde jag mig för att hänga med på ett spinningpass till såhär på lördagsmorgonen, bara för att se om det verkligen var så himla illa. Det var det. Nu var jag dock lite mer förberedd, det kändes roligare och spykänslorna var inte riktigt lika närvarande. Svetten forsade fortfarande, men den här gången var jag i alla fall beredd och jag kunde till och med stå riktigt normalt på benen efteråt. Då hörde jag plötsligt mig själv säga att jodå, det var väl en jättebra idé att hänga med även på nästa pass! Innan jag visste ordet av hade jag alltså låtit mig övertalas till att gå raka vägen till ner Body Conditioning-passet när spinningen var över, och det blev således dubbla träningspass med massor av fokus på ben, rygg och kondition. Behöver jag ens nämna att jag känner mig helt körd i kroppen nu? Körd, men väldigt nöjd och avslappnad!

Ikväll blir det dock dags för ännu mer benaktivitet, då jag klär upp mig till tänderna och går på basketklubbens ceilidh! Men först ska jag ligga i sängen och se film hela eftermiddagen för att röra så få kroppsdelar som möjligt. Sweet!




2 kommentarer:

  1. Å jag som kände mig så nöjd med min 7-kilometers jogggingrunda nyss. Suck! Alltid nå'n annan som är värre.
    Om du springer ifrån mig i sommar, genar jag i hörnen!
    /Pp

    SvaraRadera
  2. tyckte då allt det var du som agerade "övertalande party"

    SvaraRadera