26 april 2013

All the right moves and all the right faces

Precis som de bra sakerna så har även de dåliga sakerna sitt slut, och för detta är jag evigt tacksam. Efter en kungligt värdelös skitonsdag kom en mindre värdelös torsdag och idag sitter jag här med en fullständigt fantastisk fredag! Solen skiner, förkylningen försvinner mer och mer för varje timme som går och ikväll ska jag och Maggie gå och se One Republics konsert på O2 Arena här i Glasgow. Fattar ni? One Republic! Konsert! Glasgow! Det kommer bli en extremt fin kväll, det känner jag ända ut i tåspetsarna!

Och inte tar det slut där inte; i morgon bitti sätter jag mig dessutom på ett tidigt morgontåg tillsammans med mina kära kära lägenhetskompanjoner, och tuffar upp/ner/hit/dit till Oban där vi ska bo på hotell och ha det fint över helgen. En voucher à la en natts boende med tvårättersmiddag och frukostbuffé på The Oban Caledonian Hotel har inhandlats för ynka 35 pund var, och är det inte bra så är det i alla fall billigt... Men vad bubblar jag om, självklart kommer det att vara bra! Om inte annat ser jag fram emot den 3 timmar långa tågresan genom den skotska naturen på samma sätt som ett barn ser fram emot julafton, så chanserna för att jag kommer att ha en underbar helg känns ganska stora.

Men nä hörni, nu har jag inte tid för er längre - jag har nämligen en viktig fotografering att springa iväg till! Basketlaget skall förevigas av skolans Sports Union, och efter att ha modellat lite ska vi fira det lyckade året med lunch på Glasgows bästa fish & chips-restaurang. För det vet väl alla, att just fish & chips är en absolut essentiell del av alla modellers diet?


1 kommentar:

  1. I Oban finns ett distilleri, knudge, knudge....

    Ha en alldeles underbar konsär och dito giro de la campagna!

    /Pp

    SvaraRadera