11 maj 2013

The place beyond the pines.

Jag lyckades hålla mig kvar på den där stolen, och pallrade mig således iväg till tentasalen utan blåmärken och blessyrer. Med huvudvärk och halsont (igen!) var förutsättningarna dock inte optimala, men en Asprin och en slurk vatten gjorde susen och sedan satt koncentrationen där den skulle. Tentan var precis lika svår och läskig som jag hade väntat mig, men jag vågar nog ändå säga att det gick rätt bra. Det gjorde onsdagens tenta också, och på det stora hela borde jag alltså ha lyckats rätt bra här med mitt andra universitetsår här. Hoppas jag.

Efter tentan i torsdags var jag på möte på baren som sponsrar vårt lilla basketlag. I egenskap av nästa års 'Social Convenor' är det mitt jobb att sköta allt sådant med kontrakt, medlemskort, spenderingsmål och så vidare. Ska bli spännande! Det blev sedan restaurangmiddag med efterföljande bio tillsammans med min fina Ullis; snacka om bra torsdagskväll!

Annars har jag mestadels hängt på jobbet faktiskt, där jag nu kör ett sista ryck innan sommaren och Sverige stundar. Det går rätt bra för mig personligen, men jag känner ändå att det ska bli fantastiskt skönt att lämna stället för det lite mer avslappnade och trivsamma Park Inn Malmö. Oj vad jag längtar efter juni!

Nu ska jag krypa till kojs här, ställa väckarklockan på 05.15 och be till gud att alla världens hotellgäster är snälla mot mig imorgon bitti. 

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar