29 september 2013

Out and about

Solen skiner och livet leker, typ. Förutom en förkylning som nästlade sig in hos mig under basketträningen i torsdags och som gjorde att jag snörvlade upp två paket Kleenex på tre timmar igår så mår jag bra; livet är bra och det går bra. Och så skiner ju den däringa solen, som sagt. För tredje dagen i rad. Lyckan alltså, lyckan!

Denna solskenshistoria (höhö) utnyttjade vi på bästa möjliga vis i går när vi lämnade lägenheten tidigt, traskade bort till busstationen och tog bussen till Edinburgh Zoo. Egentligen har jag aldrig riktigt velat åka dit då jag innerst inne tycker att det är väldigt sorgligt med zoo, men efter att ha läst på lite lät jag mig övertalas av Hannah och Becky. Jag ångrar mig inte en sekund kan jag säga! Förutom att det var en helt fantastisk perfekt dag att åka på så var det faktiskt ett jättefint ställe, och det fanns ingenting som avslöjade att det låg mitt i en storstad. Tvärtom så fick man ibland känslan av att det faktiskt var djungeln man var ute och gick i, och djuren verkade faktiskt ha det riktigt bra. Det är i alla fall var jag valde att intala mig själv.

Vi såg tigrar, lejon, flodhästar (nej Annika, jag drack inte av vattnet), noshörningar, pingviner, björnar, flamingos, leoparder, jaguarer, zebror, antiloper, bufflar, koalas, apor i alla de former och säkert en massa andra djur också som jag redan har glömt. Mina två modiga lägenhetskamrater var även med på "animal encounter" och höll i såväl jättekackerlackor som skorpioner, medan jag med lätt darrande hand stod vid sidan av och dokumenterade det hela. Bilder från denna dag hoppas jag kunna visa er snart; jag ska bara lokalisera sladden till kameran (som jag vet att jag packade ner ca tre veckor innan jag åkte för att inte glömma den) först.

Några bilder från mobilkameran kan ni dock få redan nu, och med det lämnar jag er för att sätta mig och min tekopp vid mitt nybyggda skrivbord och ta itu med dagens plugg.

Tjingeling!





De andra tjejerna tittade mycket snett på mig när jag började svamla om Herr Nilsson här...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar