19 september 2013

Trevliga och (kanske lite för) händelserika dagar har det varit sedan jag kom hit. De har fyllts av uppackning, sponsorsmöte för basketen, kommittémöte för basketen, bankärenden, diverse storkok, diverse shoppingrundor (jag fick göra tre försök innan jag äntligen lyckats komma ihåg både tandkräm, hårborste, balsam och tandtråd), gympass, Freshers' Fair, fika med Megan, och en hel massa planering och catch up med alla saknade vänner. Och så en utgång med en stulen mobiltelefon på det. Just det där sista var ju faktiskt ganska så jättetråkigt, och här sitter jag alltså mobillös och fin. Jag känner mig naken. Exposed. Jag ska göra ett sista försök att hitta den imorgon, men som det ser ut nu är den tyvärr ganska puts väck. Infoga valfri svordom här. Jag tänkte dock inte lägga mer tid på att ha ångest och svära över det, utan sätter min sista lilla gnista hopp på att någon kommer att ha lämnat in den när jag ringer tillbaka till polisen imorgon.

För övrigt gör jag mig som bäst redo för skolstarten, vilket dock försvåras lite av att endast 2 av 5 kurser har öppnat sina hemsidor där det står var, när och hur de startar. Jag hoppas få reda på det innan måndag, annars kan det bli riktigt spännande det här! Det blir tydligen hela 5 kurser för mig den här terminen och bara 2 stycken nästa termin vilket är både konstigt och lite skrämmande när jag tänker på det. Därför tänkte jag sluta tänka på det nu, och istället göra Becky sällskap i TV-soffan. Det är förresten inte riktigt klokt hur bra vi trivs ihop såhär långt, jag är så himla glad över att det blev som det blev med allt och att jag hamnade i den här fina lägenheten med den här fina tjejen!



1 kommentar:

  1. Åh vad härligt allt låter!! och så himla höstigt och fint det har blivit på bloggen :) Det där med två kurser nästa termin kan du ju dra en himla massa nytta av!! :)

    SvaraRadera