4 oktober 2013

A good Friday.

Vi har finbesök här i helgen, och när jag kom hem efter en lång skoldag möttes jag av fyra lådor med diverse hembakade kakor/bullar/muffins, en mamma som satt i vardagsrummet och sydde gardiner och en pappa som stod i köket och skruvade fast isoleringstjolahoppsan kring fönstren. Det är dock inte min mamma och min pappa vi snackar om (min pappa håller sig liksom inte med saker som skruvdragare), utan Beckys föräldrar som kommit ner över helgen för att "fixa lite" som det heter. Ikväll bjuder de ut oss på middag och imorgon har mamma Pick lovat att laga mat åt alla som vill ha, så jag känner att det kan bli en riktigt fin och bortskämd helg det här!

Nu ska jag ta en dusch och sedan klä mig i min nya lila blus (födelsedagspresent till mig från mig), byxor och mina nya kängor (födelsedagspresent till mig från mig) och på så vis göra mig lite mer representabel för en restaurangmiddag.

Ha en fin fredagskväll!


1 kommentar:

  1. Skruvdragare? Det är väl en så'n dä'r hantverkare du menar? Ni får säkert varmt och skönt i vinter med hantverkarna fastskruvade runt fönstren. Hantverkare brukar ju vara täta.

    Vi hade en fin fredagskväll i Smyge med sprakande brasa, vinande vindar, brusande hav och Carbonara med Pancetta/Coppa, vartill ett Nero D'Avola vin från Corto på Sicilien (Idala-vin) avnjöts. Bara för att inte tappa tempo blev det på lördagen, efter säckvis med äpple-plockning och Beddinge-promenad (med Mami!), älg-innanlår med Dijon-sås och kantareller, vartill ett Sangiovese/Cabernet/Merlot-vin från San Felice i Toscana inmundigades.

    /Pp

    SvaraRadera