1 februari 2014

Dagens ungdomar...

http://www.sydsvenskan.se/malmo/frusna-studenter-far-hojd-varme-efter-namninsamling/

 "När jag sitter och pluggar har jag täcke på mig"."Jag sover ibland med tjock tröja". "Jag har badrock över kläderna". "Jag måste alltid ha ett par stora, tjocka ylletofflor vid sängen".

Pfft! Vilka mesar! Vilka ynkryggar! Vilka fryskyllingar!

MVH

Den Stencoola Tuffa Blondinen (vars vardagsoutfit hemma i lägenheten - dag som natt - är strumpbyxor, mjukisbyxor, strumpor, raggsockar, fodrade morgontofflor, handledsvärmare, stickad tröja och fleecetröja. Filtar och täcken tar man till först när inomhustemperaturen kryper under 14 grader.)

2 kommentarer:

  1. Förstår verkligen inte hur du överlever. Plus resten av den brittiska befolkningen.

    SvaraRadera
  2. Jamen, det är ju därför de håller sig så länge di däringade engelskarna. De är frystorkade! Upplöses i varm vätska (TE). Och som allt frystorkat, vet vi vana fjällvandrare, har de en nära relation till gasiga magar (INDIGESTION).
    Fler frågor?
    /Pp

    SvaraRadera