28 februari 2014

Fit for Friday.

Fröken Svensson har lämnat stan, och kvar sitter jag med en hög skolarbete som fått stå åt sidan de senaste dagarna. Men det var värt det - det var värt varenda djup suck, aggressionsutbrott på överstrykningspennor och bråk med Power Point som jag istället får stå ut med idag. Väldigt mycket värt det. Vi hade jättefina och alldeles lagom händelserika dagar tillsammans och livskvalitén låg på topp från början till slut!

I skrivande stund sitter jag bänkad på Café Nero där jag börjar få träsmak i rumpan efter några timmars plugg. Biblioteket och mitt skrivbord i all ära, men allra bäst arbetar jag nog ändå i sådana här miljöer där det är lite fart och fläng men ändå gott om arbetsro. Och så har de gott, starkt kaffe med gratis påtår - det underlättar också lite grann.

När jag är klar här ska jag gå hem och baka fullkornsbullar och sedan tåga bort till gymmet för att prova ett nytt pass - Shoulder Pump. Jag är nervös. Jättenervös. I den katastroftänkande delen av min hjärna kommer jag att dyka upp och mötas av tio personer med den här kroppsformen:


Vi kan väl bara säga som så att det inte är sådär jag ser ut (och tack gode gud för det). Men det ska nog gå bra det här, eller nått! Hör ni inte av mig på ett tag sedan så kan det eventuellt bero på att jag haft ihjäl mig själv med en skivstång eller något annat skojigt. Höhö.

Ha en härlig fredag!

1 kommentar:

  1. Ja, det är ju inte svårt att se var han har fått skivstången!

    Jag tror jag nöjer mig med att flexa musklerna med Vacum Pump - om det blir något kvar i kvällens vinflaska. Eftersom det vankas ostsufflé till (ja, Jakob är på besök), så är det nog tveksamt.

    Njut av en skön fredag, morogndagen lär bli mindre skön m h t att mjölksyran och trasiga muskeltrådar ska redas ut.
    /Pp

    PS. Det heter Habla del Silencio DS

    SvaraRadera