5 juni 2014

Jinx jinx jinxed.

Förrförra gången jag skulle åka till Sverige blev jag dränkt i iskallt vatten cirka 15 minuter innan bussen till flygplatsen skulle gå, när jag försökte stänga av vattnet i lägenheten, .

Förra gången jag skulle åka till Sverige kom mitt bagage bort - komplett med hela min planerade Bahamas/New York-utrustning - och låg i freakin' Bergen och låg i ett par dagar.

Idag när jag skulle åka till Sverige låste jag mig ute från vår byggnad och stod och glodde på den låsta ytterdörren medan nycklar, resväska, mobil och plånbok låg uppe i lägenheten och skrattade åt mig. Jag blev ytterst impopulär i grannskapet när jag tvingades ringa på alla grannars porttelefoner klockan 04.30 på morgonen för att komma in igen.

Jag börjar på allvar tro att någon någonstans inte vill att jag ska fortsätta resa till Sverige. Jag kanske borde stanna kvar i Glasgow nästa gång, trots allt? Eller göra en Harold Fry och ge mig ut och promenera istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar