2 september 2014

Home is where your heart is.

Hej Glasgow! Hej Skottland! Hej hösten! Jag är så himla redo för er.

Efter att ha snackat hundvalpar och bebisar med kvinnan i passkontrollen på flygplatsen kom jag fram till lägenheten i torsdags kväll och började med att gå en lång promenad genom staden som aldrig misslyckas med att charma mig. Folk log, tackade och bad om ursäkt. Jag log, tackade och bad om ursäkt. Hälsade på staden jag har saknat hela sommaren, insöp den underbara atmosfären, köpte en liter mjölk på Tesco och gick sedan hem för en god natts sömn i mitt fina fina rum.

Fredagen ägnade jag mest åt saker som uppackning, städning och allmän catch-up med mitt liv och alla människor här borta. Sedan har det varit jobbjobbjobb lördag, söndag, måndag och idag vilket jag blandat ut med lite träning, lite hemmafix och mycket socialt umgänge. När jag går ut från jobbet ikväll är jag dock helt ledig i två dagar, och jag håller som bäst på att planera vad jag ska göra med dessa dagar. Det finns så mycket!

Jag är så himla himla redo för ett nytt studieår, en ny höst och en ny termin i denna stad. Regnskurar, grupparbeten och obegripliga textböcker känns som petitesser just nu och det enda min hjärna kan fokusera på är hur mysigt, skönt och roligt det ska bli att komma in i alla (mer eller mindre regniga) rutiner igen. Fråga mig igen om en månad, så får vi se vad jag och den däringa hjärnan har att säga om den saken då...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar