29 september 2014

So scared of getting older, I'm only good at being young.

22. 22 år. Jag är 22 år gammal. Tvåa tvåa. I ungefär några timmar till. Sedan blir jag gammal - eller åtminstone äldre. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta faktiskt, men John Mayers ord som citeras i rubriken känns inte alltför osanna faktiskt. Jag är bra på att vara ung; mogen för min ålder, men fortfarande ung. Jag är däremot inte riktigt redo att vara den där icke-unga typen längre, typen som förväntas veta en massa och bete sig som en riktig människa. Hmm.

Nåja, jag blir ju onekligen äldre oavsett hur mycket eller lite jag vill det, så det är väl bara att omfamna denna sanning antar jag. Jag har haft en fruktansvärt fin sista helg som 22-åring tillsammans med min fina mamma, och sista passet på jobbet i denna ålder var inte så tokigt det heller. Imorgon ska jag fira med PT-pass (ja, jag är dum i huvudet), lunch på Mediterraneo, föreläsningar och slutligen mat och drinkar på Boteco Do Brasil. Jösses vad fint!

Hej då från en 22-åring, nästa gång får ni höra från en betydlugt äldre och visare 23-åring istället! Hon kanske till och med kan stava till betydligt, för det kan inte den här stackars 22-åringen ser jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar