11 september 2014

Sweet disposition

Tiden går fort när man har roligt, och jag har inte den blekaste aning om var de senaste två veckorna tagit vägen. Jag har förvisso jobbat som en liten idiot, sovit fler timmar än jag kan räkna till, gymmat tills varenda muskelfiber värkt och träffat en massa saknade människor däremellan - men jag kan fortfarande inte riktigt fatta att den är den 11 september idag. En sorgens dag på många sätt och vis, men även en vackert solig dag i lilla Glasgow där jag som bäst förbereder mig för först ett PT-pass på gymmet och sedan ett jobb-pass på... eh, jobbet.

Skolan har börjat ge lite livstecken ifrån sig och jag har blivit tilldelad en professor vars namn jag inte ens kan börja uttala men som ska vara min handledare genom hela dissertation-träsket det kommande läsåret. Jag hoppas kunna träffa denne man/denna kvinna (alltså fattar ni hur svårt namnet är eller? Jag vet inte ens om det är feminint eller maskulint!) någon gång nästa vecka, för nu börjar det krypa ordentligt i hjärncellerna på mig och jag vill bara börja skriva! Det kan ju dock vara bra att få sitt ämne godkänt först, tänker jag...

Andra goda nyheter är att ridklubben äntligen valt att byta ställe och ska börja hålla sina lektioner på en annan gård som verkar tusen gånger bättre av hemsidan att döma. Hoppas hoppas hoppas att det är bättre standard på detta stället, så att jag kan börja få lite luddterapi nån gång i månaden igen! 

Helgen som kommer spenderas i Edinburgh för min del, där jag och Milana ska våldgästa Nicole och Nat som båda flyttat in i nya fina lägenheter för att börja nya fina liv i denna fina stad. En tjejhelg i grannstaden är precis vad som behövs i mitt liv just nu!

Söndag respektive måndag är de dagar då hela min Swedish Flat Mafia gör sin come back till Glasgow, och från och med då är även den sociala kalendern fullsmockad med födelsedagsfiranden, inflyttningsfester och utekvällar av alla de slag. Tjoho!

Hej på er, nu ska jag pipa iväg och låta någon skrika lite på mig! Inte gästerna på jobbet alltså, utan PT:n på gymmet... Hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Har du inte lyssnat på Gudrun? Kön är en social konstruktion. Din professor är naturligtvis en hen. Fast säg inte det till hen på engelska. Kan missförstås, oavsett social konstruktion.

    Luddterapi är något Elisabeth står för. Om du är snäll kan hon t o m stå för kuddterapi.
    /Pp

    SvaraRadera