11 oktober 2014

Clear your mind of can’t.

"Hej vad det går!" var ett uttryck jag lärde mig (lite för) väl under mina månader på Radisson i Malmö, och jag känner väl att det passar in ungefär lika bra nu som det gjorde då. Livet tuffar förbi i 120 kilometer i timmen och jag försöker hänga med bäst det går. Hittills går det väldigt bra! Jag är mitt inne i en period av 13 uppbokade kvällar i rad medan dagarna ägnas åt plugg och träning, men det gör mig faktiskt ingenting just nu. Förkylningen har jag äntligen lyckats jaga bort, både jobb och skola är (typ) under kontroll och livet känns på det stora hela roligt att leva. Om än lite uppbokat, emellanåt.

Igår var jag ute med två fjärdedelar av Swedish Flat Mafia; vi käkade pulled pork pizza på Bier Halle och sörplade drinkar på TGIF. Samtalsämnena varierade kraftigt och det var länge sedan jag skrattade så mycket på en och samma kväll. Vilka fantastiska människor jag omger mig med, på alla håll och kanter!

Denna förmiddag har jag reserverat till mig själv, och varken plugg eller andra duktiga aktiviteter får se skymten av mig. Istället har jag fått 10,5 timmars mycket välbehövlig skönhetssömn, lite catch up med livet på diverse sociala medier och snart ska jag ställa mig och steka pannkakor åt mig och Hannah. Sedan blir det jobba av kl 14-23, och där var den dagen slut.  Imorgon är planen morgonträning, mysigt café-plugg med Ullis och sedan ännu ett arbetspass på ovan nämnda jobb. Helt okej!

Ha en fantastisk lördag där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar