19 november 2014

Let it rain.

Det var länge sedan jag skrev ett sådant där informativt "hej det här har jag gjort på senaste"-inlägg, visst var det? Ett riktigt blogginlägg, liksom. Sååå... Vad har jag gjort på senaste?

Jag har pluggat som om mitt liv berodde på det. Jag har tränat nästan likadant för att kompensera för allt stillasittande som tidigare nämnda plugg lett till. Jag har jobbat lite lagom mycket sådär. Jag har tänkt på framtiden. Jag har hittat två drömjobb i två olika länder. Jag har varit på IKEA.  Jag sett Lady Gaga live och älskat varje minut (utom förbanden, de var bedrövligt dåliga). Jag har bakat lussekatter. Jag har fått inte bara en, utan två adventskalendrar. Jag har stannat kvar extra länge på biblioteket bara för att få gå hem i mörkret och njuta av alla julbelysningar. Jag har ätit för mycket pepparkakor. Jag har ätit för mycket clementiner för att kompensera för tidigare nämnda pepparkakor.

Lite så, ungefär. Dagarna går förbi i 190 kilometer i timmen, men på något mirakulöst vis lyckas jag ändå hålla allt skolarbete under kontroll och leva ett liv utöver detta. Att jag sedan är mer skoltrött och omotiverad än jag någonsin varit förut och verkligen får piska mig själv till att skriva varje uppsats, läsa varje artikel och göra varje prov är en annan sak. Det är jobbigt och stressigt och ganska tråkigt, men examen står som en hägring i fjärran och jag är helt enkelt fast besluten att ta mig dit i ett stycke. Så det så.

Nu ska jag återgå till mitt rapportskrivande, knapra på en pepparkaka och lyssna på Sofia Karlsson. Idag är en bra dag.

1 kommentar:

  1. Onsdag är en ännu bättre dag.
    Längtar dit!
    /Pp

    SvaraRadera