11 januari 2015

Var befinner jag mig?

Ni får tre ledtrådar:

- Jag sitter nedbäddad under två täcken med strumpbyxor, mjukisbyxor, långärmad tröja och två par fleecetröjor på mig men fryser i alla fall.
- Det regnar horisontellt utanför fönstret.
- Jag blev ifrågasatt för att jag inte ville ha fårinälvor på pizzan igår kväll.

Hej Glasgow!

Efter vad som skulle kunna kvala in som det bästa jullovet det här decenniet - hittills i alla fall - har jag återkommit till staden i väst med buller och bång. Jag landade vid 10 i fredags morse, och klockan 12.30 var jag på gymmet för att delta i ett pass Abs Attack. Det kallar jag dedication! När detta var översvettat sprang jag hem och ägnade mig åt diverse uppackning och tentaplugg innan det var dags för tacos och kvalitetstid med min Ullis.

Sedan dess har det mest blivit just tentaplugg är jag rädd, och imorgon är Dagen D då det är tänkt att jag ska kunna en massa om etiska filosofier och etiskt ledarskap. Jag borde vara nervös. Jag är inte nervös. Jag blir nervös för att jag borde vara nervös fast att jag inte är nervös. Hänger ni med?

Nåja, när de tre timmarna i tentasalen är över är jag officiellt en fri människa i nästan en hel vecka, och detta ska jag och Frida fira med en liten resa till den till synes fantastiska staden Budapest. Vi har hört så enormt mycket bra om den och fått så enormt mycket tips att vi nästan har lite ångest för att vi stannar en så kort tid... Torsdag till söndag blir vi borta i alla fall, och på femstjärniga Radisson Blu Beke Hotel bor vi i dubbelrum för drygt 500 kr natten med frukost inkluderat. Det lönar sig att jobba på hotell ibland, det gör det!

Nu ska jag gå ut och improvisera ihop någon slags färsbiffar med fetaost och soltorkade tomater i tomatsås. Ikväll blir det bio - allt för att undvika en kväll fylld av ångestfyllda tentatankar!

Gott nytt år på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar