13 mars 2015

May the force be with you.

När man har en sådan körig period som jag haft på senaste så är det ju för jäkla fint att man har en sådan fin vän som Frida Gustafsson. Lägligt nog efter ännu ett katastrofmöte med en universitetsrepresentant (dock en annan snubbe än min handledare denna gång, och angående en annan uppgift) hade hon tillverkat nedan stressmedicin åt mig:



För er som inte ser så kan jag förklara att det är en hemgjord liten papperspåse som det står peppande saker som "You can do it!" "One day at a time!" på, och på baksidan finns mycket klara instruktioner om att ta minst 10 minuters paus och tänka glada tankar medan man avnjuter innehållet. Innehållet, som var...


Detta var alltså innan ovan nämnda tös hade läst mitt inlägg där jag bad om styrka och/eller Marabou - vilket sammanträffande va? Och ja Frida, det här innebär att du är Gud. Aspelut.

Tack!!

P.S. Mitt nya smeknamn enligt fröken Gud är tydligen Stresslindén... Jag kan eventuellt erkänna att det kanske någonstans på något plan ligger lite i det!

2 kommentarer:

  1. Nu känner jag stress över att kalla mig själv det, jag har inte tid att hjälpa resten av världen? Jag måste ju skriva det där arbetet vi hade ett katastrofmöte om med en universitetsrepresentant! I alla fall, du förtjänar all Marabou i världen, så söt som du är!

    SvaraRadera
  2. Tänk inte för mycket på ditt nya namn.
    Du blir bara stressad.

    Keep calm! Carry on!¨
    /Pp

    SvaraRadera