13 april 2015

All good things come to an end.

Efter inlämning av examensarbetet hade jag - sorgligt nog - planerat att gå tillbaka till biblioteket och börja skriva på nästa uppsats. Så blev det inte. Vid inlämningen stötte jag på tre tjejer från min kurs, och innan jag visste ordet av satt jag bänkad på en solig uteservering och käkade lunch och sörplade cider. Det var bra mycket trevligare än att uggla i mörkret på biblioteket, det var det. Dagen fortsatte sedan med PT-pass på gymmet och sedan show på The Stand Comedy Club tillsammans med Sami. En fredag helt i min smak!

Helgen överlag har varit väldigt fin - mycket tack vare att jag bestämde mig för att ta tre dagars ledigt från allt skolarbete. Vad jag inte hade räknat med är hur jobbigt det skulle kännas när de tre dagarna led mot sitt slut, och idag sitter jag här med lite söndagsångest. På en måndag. Jag vill inte gå tillbaka till det duktiga, flitiga livet där biblioteket är min bästa vän och mappen "Strathclyde year 4" är den mest frekvent använda delen av min laptop. Fast samtidigt så vill jag ju det. För efter den här uppsatsen har jag bara två tentor kvar, och sedan är saken biff. Phaw rhiktitt. Jösses.

Jag har i alla fall laddat upp bra med en vistelse på Radisson Blu Hotel i Glasgow - en av de stora fördelarna med att jobba där jag jobbar är att alla anställda får en gratis vistelse på hotellet för att få en insikt i "the guest experience". Detta erbjudande utnyttjade Sami och jag och vi blev bjuda på 5-rätters med tillhörande vin, en drink i baren, en natt i en av de finaste sviterna och så förstås den gudomliga frukostbuffén på morgonen. Jag har fått i mig mer kalorier de senaste 20 timmarna än jag fick på hela resten av veckan tror jag minsann. Vi var dock hurtiga och gick och gymmade före frukost i morse; det var i princip ett måste för att jobba upp lite aptit till frukosten...

Nu ska jag fortsätta att ignorera min söndagsångest på en måndag och städa lägenheten istället. Ikväll återvänder jag till jobbet - dessvärre som anställd och inte som gäst den här gången. Rackarns.

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar