24 augusti 2015

A dog's life.

Helgen som varit är en sådan där helg som jag lovat mig själv att tänka tillbaka på senare under veckan, månaden, året bara för att den var så fruktansvärt bra från början till slut. Den var omväxlande, underhållande, produktiv och lat - allt på samma gång. Det var pizzakväll med Sami, det var storstädning av lägenheten, det var inflyttningsfest, det var sconesfrukost, det var solande i parken, det var middag på solig uteservering och det var HUNDPROMENAD. Tja, ni ser ju kanske vilken del som var min favorit. 

Matchningen via www.borrowmydoggy.com visade sig vara en riktig fullträff och jag och Sami träffade husse Charlie med vovvarna Jess och Rosie i söndags eftermiddag. Innan jag visste ordet av hade vi bestämt att vi skulle gå en liten testrunda själva medan Charlie satte sig på ett café och läste, och det blev en fantastisk tur i parken med två fantastiskt väluppfostrade hundar. De är mor och dotter (vilket man inte kan tro när man ser dem), och trots att Rosie är ynka 9 månader gammal kan hon redan springa lös i parken och lyssna på inkallning helt utan problem. Hela hon är som en enda lurvig gosedjurshund och hon var mycket populär bland parkens övriga besökare. 

På onsdag ska vi ses igen då husse har en fullbokad dag på jobbet, och oj vad jag längtar!





1 kommentar:

  1. Alltså Mikaela vad du är sötast, som jag älskar dig!! Och så blir jag helt blödig och lycklig att du hittade så rätt i Sami <3

    SvaraRadera