10 mars 2016

Catch me if you can

Imorgon far jag till Sverige för en blixtvisit, som kommer att vara i sisådär en 53 timmar eller så. Till skillnad från sist jag skulle ut och åka, då jag kom hem från klättringen kl 22 och slängde ner lite saker i en resväska innan jag störtade i säng, är jag faktiskt helt och fullt förberedd den här gången. Jag känner mig liksom "on top of things", om man nu ska vara sådär INTERNATIONELL av sig. Jag har till och med förberett frukost!

Det ska bli hemskt skoj att komma hem, och i vanlig ordning har jag ett hemskt späckat schema för hela vistelsen. Johanna, Cajsa, Jeanette, mormor, farmor, Karl Erik, Arne och Ing-Marie ska jag hinna träffa. Och så mamma och pappa, såklart. Lilla Kafferosteriet, Patisserie Davide, passpolisen och Smyge ska jag hinna besöka. Och så Willys, såklart. Efter en ganska omtumlande vecka på jobbet, som påverkade mig utan att direkt involvera mig, blir det lite extra skönt att komma bort och se något annat en stund. Knäckebrödsavdelningen på Willys, till exempel.

Om två veckor bär det sedan av på ännu större äventyr, och det är inte klokt vad vi längtar till Dubai nu! Jag var i stan i lördags och uppdaterade sommargarderoben lite grann, och det kändes helt okej att ha en god anledning att shoppa ny bikini i början av mars!



1 kommentar:

  1. Och ingen är gladare än jag att du kommer till Sverige! (Okej, kanske Viveca då. Men med ett högst understruket kanske). <3 /Helan

    SvaraRadera