22 maj 2016

Sängdag

 Det här med att köpa säng alltså... Varför var det aldrig någon som berättade för mig hur svårt det är? När man ska köpa något som man garanterat kommer att spendera minst 56 timmar per vecka i, och dessutom lägga en del pengar på, blir pressen lite påtaglig. Sängstomme, ribbotten, madrass, bäddmadrass, skum eller fjäder, medium eller fast, lång eller kort, tunn eller tjock, enhörningsvänlig eller inte... Aaah!

Igår tog vi i alla fall ett första steg mot ett beslut och knallade runt på Ikea för att prova, prova, prova. Efter en omgång köttbullar med tillhörande kanelbulle i restaurangen kändes det inte jättejobbigt att gå och lägga sig i en massa sängar faktiskt... Just nu lutar det mot Hemnes med Hyllestad och den vanliga ribbotten (hur tusan är det tänkt att man ska känna avgörande skillnad mellan olika sorters ribbotten?!), men vi ska åka till några andra ställen också och prova lite till.

Efter Ikea åkte vi till hyresvärden för att skriva på papper, och det börjar kännas riktigt på riktigt nu. Jag är lika nervös som jag är uppspelt tror jag, och det blir onekligen ett spännande steg i livet. Håll tummarna för att vi inte har ihjäl varandra vecka två!

Igår kväll tuffade jag sedan till Edinburgh där det vankades möhippa för Samis syster. Jag hade en otroligt trevlig kväll med indisk mat och goda drinkar och jag träffade en hel hög nya, spännande människor. Åh vad berikande det kan vara att knyta nya kontakter!

Det blev sista tåget hem tillsammans med två andra tjejer och idag är det en lat morgon här på Apsley Street. Sami körde iväg vid nio i morse för att paddla kanot med Tom, medan jag nöjde mig med att förflytta mig från sängen till soffan. Snart ska jag dock kicka igång dagen lite grann, och såväl städning som löpning som lunch med Michelle står på schemat. Ingen dålig söndag!


1 kommentar: