12 oktober 2017

"I've had one of those weeks when even my gin needs a gin."

Veckan har känts ungefär tre veckor lång, och det har varit en typisk sådan där "veckan efter semestern"-vecka. Slog jag rekord i hur många gånger man kan skriva variantioner av ordet "vecka" i samma mening nu?

I morse hade jag en riktig formtopp, då samma huvudvärk som plågat mig i tre dagar kombinerades med en tå som krockade med matbordet, ett lår som krockade med sänggaveln, en tumme som blev osams med en bit vass aluminiumfolie och en burk havregryn som tyckte det var roligare att ligga på golvet än i hyllan.

Men jag tog mig igenom även detta, och kan idag glatt konstatera att imorgon är det fredag. Fredagen den trettonde, förvisso, men jag tänker att jag avverkat hela den här veckans otur under de dagar som redan gått. Kan vi säga så, Ödet? Tack!

Denna kväll skulle egentligen ha tillbringats tillsammans med Michelle över en flaska vin, men då hon kände sig lite krasslig fick det bli en date med först gymmet, sedan tvättkorgen och slutligen TV:n för mig istället. Vi testar den där vinkvällen imorgon istället! Passande nog upptäckte jag en ny jättestor italiensk deli som öppnat bredvid biblioteket, så när jag hade varit inne och lämnat tillbaka min semesterlitteratur plockade jag med mig lite pecorino, nybakade cantuccini, cerignola-oliver och Santals päronjuice hem. Skulle Michelle fortfarande inte känna sig frisk imorgon så kommer jag inte att ha några problem att äta upp kalaset själv.

Helgen kommer annars att bjuda på ett välbehövligt frisörbesök, en shoppingtur med Sami, en födelsedagsfest samt en ridtur. Inte för att skryta eller så, men just det här med att få ihop bra helger är jag faktiskt jäkligt bra på!

Nu ska jag pipa iväg till gymmet, med morgondagens ostfat som motivationsbild i hjärnan. Hej på er!

1 kommentar:

  1. Bibliotek? Italiensk deli? Jättestor? Vinkväll?
    Jag vill va' me'!!!!!

    SvaraRadera