20 september 2011

Autumn leaves

Fick ett minst sagt abrupt uppvaknande i morse när det plötsligt stod två skotska elektriker utanför min rumsdörr och hojtade något på en Glasgow-dialekt som fick mig att tappa andan. Inte ens jag har nog sett mig själv komma upp ur sängen så fort förut, och när jag släppt in dem ställde de sig och petade på mitt (mycket väl fungerande) element en stund innan de sa något i stil med "thanks, doll" och gick. Poff. Borta. Vad de gjorde här? Jag har fortfarande ingen aning. Får kolla upp saken med mina skotska grannar sedan; de förstod förhoppningsvis snacket lite bättre än jag.

Efter det här var det inte lönt att försöka somna om, så jag gjorde mig en kopp te och kröp tillbaka ner i sängen för att prata lite med världen. I går var vi ute, jag och ett gäng tjejer som kom från olika håll och kanter. Det var roligt och ganska mycket som i Sverige (fast tio gånger billigare, som tur är), men lite för mycket folk kan jag tycka. Jag menar, det är ju ändå rätt trevligt att kunna klia sig på armen utan att för den sakens skull stöta till någon.

Dagens dag ser ut att bli en ganska lugn en; universitetet verkar inte vilja mig något och jag har inga möten inplanerade. Jag ska ägna dagen åt att umgås med mina rumskompisar samt att införskaffa ytterligare prylar till rummet mitt. En långpromenad i Glasgow får det också bli - solen skiner nämligen för tredje dagen av de tre dagar jag varit här. Inte illa va? Höstklänning på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar