23 september 2011

Cooking for dummies

De där dumförklarande hushållsinstruktionerna i Code of Conduct kanske inte var helt onödiga ändå. Efter mindre än en vecka som boende i studentkorridor har jag nämligen upplevt följande:

-  Djupfryst mjölk (en viss fröken Åsa var lite trött när hon kom hem från mataffären...)
- Vidöppen förpackning rå kyckling som låg på min rumskompis hylla i två dagar innan hon kom på att den nog inte var så fräsch
- Vidbränd pasta (rumskompis 3 glömde sig) vilket ledde till brandkårsutryckning och en bot på 5000 (5000!) pund för rumskompisen i fråga
- Misslyckad havregrynsgröt (alltså vem, vem misslyckas med att tillaga havregrynsgröt? I mikron?*)

Men alltså, jag tror att jag ska gå och laga lite mat nu. Försiktigt. Eftertänksamt. Problemfritt. Vad tror ni om det?

* Det skulle kunna vara jag. Kanske. Eller så var det inte det. Det är sånt man aldrig vet!

1 kommentar:

  1. Tecken på att du bott hemma under en för lång tid ;)

    SvaraRadera