22 september 2011

Weirredyalevv?

Okej, den här skotskan börjar gå mig på nerverna. Droppen var i går, när jag inte ens lyckades förstå ett helt vanligt "Where do you come from?". Det lät mer som något i stil med "Weirredyacumefa?"... När de undrar hur man mår frågar de inte "How are you doing?". Nejnej, "Heurreyadeuin?" heter det ju!

Jag gjorde misstaget att be honom upprepa sig på engelska under den internationella grejen i går (var helt övertygad om att han frågade mig något på litauiska eftersom jag stod bland en massa litauer och pratade). Blickarna jag fick var inte nådiga ska jag säga...

Jag får ju dock bra träning bara genom att knalla runt i korridoren i alla fall, tre av mina roomies pratar som sagt skotska så att det räcker och blir över. Och dem har jag faktiskt börjat förstå riktigt bra, så det så...

Men det är lite som föreläsaren sa på mötet i går:

"I bet you've all been slightly confused the past few days. Here you are, on your own, in a new city, a new country, and nobody speaks English!"

2 kommentarer:

  1. Nämen nu har jag också hittat hit, vad kul att få läsa om allt du gör! :D (Lätt avundsjuk sådär efter att nyss ha kommit hem till lilla Malmö igen hah..)
    Älskar det som föreläsaren sa haha, så klockrent!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, underbar föreläsare!

    SvaraRadera