26 oktober 2011

Procrastination

Efter mitt lilla vredesutbrott var planen att jag skulle gräva ner näsan i skolböckerna igen, men jag kunde inte för mitt liv hitta den där Motivationen som alla pratar om. Tiden gick, middagsköttbullarna stektes och åts, och när det var färdigt hade en idé tagit form i mitt huvud; jag struntar i det.


Och det gjorde jag. I stället har jag ställt alarmet på en timme tidigare i morgon, då jag tar mitt pick och pack och styr kosan mot biblioteket där det blir en timmes plugg innan skolan. Då är jag (förhoppningsvis) betydligt piggare, gladare och mer motiverad än jag är i dag. Kanske kan jag till och med lära mig ett och annat, sådär på morgonkvisten!

Nu säger jag godnatt i min ände av världen, och bjussar på en godnattsång gör jag det också. Sweet dreams!

1 kommentar: