26 oktober 2011

Jag skrattar, och så gråter jag lite

Amen shit, jag tror jag imploderar snart! Resten av världen ska vara väldigt glad för att den inte delar rum med mig i dag, för just nu är jag så arg att jag inte vet var jag ska ta vägen. Anledningen? Det stavas t-e-k-n-i-k.

Frustrerande problem nummer ett: Jag har ett franskprov som jag ska göra online, och för att göra det behöver jag se ett filmklipp som ligger på Internet. När jag försöker se filmklippet säger datorn att jag behöver installera en nyare version av Windows Media Player. Jag följer anvisningarna för att göra det, och halvvägs genom installationen säger datorn att jag redan har en nyare version av Media Player och att jag således inte kan installera versionen som krävs.

Blev tipsad om att avinstallera hela programmet för att sedan installera det på nytt, men kan inte på något vis hitta hur man skulle kunna göra det (och tro mig, jag har försökt det mesta!). Franskprovet ska vara gjort på måndag, och jag har inte en ledig timme innan dess utan enligt planen skulle jag få undan allt jag behöver få undan nu. Idag. Faaan! (ursäkta franskan)

(höhö, där fick jag till det!)

Frustrerande problem nummer två: Jag var precis och köpte en voucher för att fylla på pengar på min mobil. För att aktivera den var jag tvungen att fylla i ett nummer, som jag inte hade. När jag väl fått det numret strejkar telefonen och jag tvingas göra om det ungefär 3874 gånger (slight exaggeration).

När jag väl får det rätt säger de att de inte kan acceptera min voucher (varför vet jag inte), och att jag ska ringa kundservice. Jag försöker ringa kundservice och får vänta i en halv evighet för att sedan höra att jag inte har tillräckligt med pengar på mobilen för att kunna prata med kundservice och få hjälp med att ladda på pengarna. Nä, och kanske är det just DÄRFÖR jag behöver prata med kundservice - för att jag inte har några förbannade pengar!!!


In conclusion: GAAAAAAHHH!!! Jag blir TOKIG!

2 kommentarer:

  1. Nu förstår jag din kommentar om att du hatade teknik på fb! Hoppas allt löser sig snyggo! <3

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera