19 oktober 2011

It's one of those days

I dag längtar jag hem. I dag har jag gett efter för stressen och pressen igen. I dag har det sagt kaboomkraschpow på skolfronten, och uppgifterna i olika ämnen har tornat upp sig likt isberget i Titanic. Jag önskar att jag kunde skrapa ihop allt det där jag andades om reading week och att "det inte kändes nödvändigt för mig", och trycka in allting i munnen igen. Det var nämligen inte det minsta sant, kan jag säga såhär i efterhand.

Det är en såndär dag helt enkelt, och det bästa jag kan göra nu är att prioritera sömn och vila upp mig inför min pluggdag på biblioteket i morgon. It's gonna be a long one.




3 kommentarer:

  1. Alla kraschar, och det enda man kan göra är att kämpa sig igenom det och efteråt känna "fan vad bra jag är". Heja dig! <3

    SvaraRadera
  2. ååh mikkis! Det kommer gå toppen ska du se! vi kör på lite geneomgång av HRM i helgen, eftersom ingen av oss fattar det?! ;)

    SvaraRadera
  3. Andas djupt o lugnt, sänk axlarna o skaka ut spänningen genom händerna.
    Efter denna morgongymnastik är det lättare att tro på att man inte,
    Behöver läsa allt alltid, sammanfattningar är underskattade o bakgrundsmaterial är överskattat,
    Behöver göra inlämningsuppgifter bättre än tillräckligt bra o enda sättet att få veta vad det är är genom att närma sig den gränsen underifrån, inte ovanifrån,
    Behöver hoppa högre än där ribban ligger, man får inga extrapoäng för att man klarar hindret jättemycket,
    Behöver klara alla hinder på första försöket.

    Det man behöver är att tänka på vad bra man är o vad bra det är att tyck om sig.

    Tyck om dig, det gör jag!

    Pp

    SvaraRadera