23 oktober 2011

Uppfriskad och redo

Det där med Ikea alltså, det är ingen dålig uppfinning! Det blev en alldeles utmärkt terapi-dag för mig igår, och i timmarna sju var jag ute på bus med familjen Svensson. Vi började då på Ikea, ett mycket efterlängtat och behövligt besöksmål. Här inhandlades följande:

- Assietter
- Glas
- Filt
- Skärbräda
- Diskhanddukar
- Påsklämmor
- Pajform
- Kakform
- Visp
- Diskborste
- Tvättkorg
- Ljusslinga
- Läslampa
- En liten miniatyr-julbock (ni ska få se honom senare, han är jättesöt!)
- Köttbullar
- Kanelbullar
- Ballerina-kex
- Rösti
- Lingonsylt
- Gräddsås

Tror ni på mig när jag säger att jag fick allt detta för cirkus 30 pund? Det gör jag. Strålande!

Bilen fortsatte sedan till en enorm Sainsbury's-butik för mera shopping, och jag köpte bland annat nya havregryn till frukostgröten samt ingredienser så att jag kan göra kladdkaka till torsdagens möte med The Baking Society (för er som undrar; ja, det finns i princip societies för allt på den här skolan). Ska bli skoj!

Vi kände oss inte färdiga där, så vi bestämde oss för att utforska vår äventyrliga ådra lite och styrde kosan mot Dumbarton Castle. Det var minst sagt öde, men luften var frisk och historian intressant så vi var mer än nöjda (och något stelfrusna) när vi satte oss i bilen igen. Uppfriskande, tror jag vore ett bra ord att beskriva den lilla exkursionen med.

I dag har jag tagit nya tag med pluggandet, och såväl franskuppsats och läsning som den analytiska bibliografin kan läggas till handlingarna. En promenad upp på Necropolis tillsammans med Frida och Ullis var ett bra break i det hela, och jag känner mig redo att påbörja en ny vecka. Först ska jag dock ha en lugn kväll med Skype och Harry Potter (inte samtidigt) som huvudpersoner. Tänkte fixa med lite bilder också, så håll ögonen öppna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar