17 november 2011

Decisive

På ett litet sätt skulle man faktiskt kunna säga att jag och Strathclyde firar tre år tillsammans i dag. Ja, det skulle man faktiskt, så nu säger jag det: Jag och Strathclyde tre år tillsammans i dag!

Det är ju tanken som räknas säger de, och i dag är det faktiskt exakt tre år sedan (jag har ett märkligt sinne för värdelösa detaljer) ett litet tanke-frö såddes i min hjärna. På förpackningen till fröet stod det "Plugga på universitetet i Glasgow kanske?", och det hamnade i min hjärna när jag snubblade över ovan nämnda skolas monter på Europaportens Saco-mässa.

Jag snubblade, jag lyssnade, jag tänkte. Sedan tänkte jag lite till. Traskade hem, berättade lite lagom exalterad för mina inte alls särskilt exalterade föräldrar att nu jäklar!, nu visste jag vad jag skulle göra med mitt liv efter gymnasiet. Skepticism är ett ord att beskriva reaktionen med; realism är väl en annan antar jag.

Jag brydde mig dock inte nämnvärt om detta, fröet fick stanna kvar i mig, och nu sitter jag alltså här, tre år senare. Som student på University of Strathclyde. I Glasgow. Tänka sig - ibland blir det faktiskt precis som man tänkt sig!

1 kommentar:

  1. Om man vore elak, vilket jag inte är, skulle man kunna påpeka att frön gror bäst i dynga, men det påpekar inte jag.

    Om man vore snäll, vilket jag är, skulle man kunna påpeka att frön som gror och växer mot himlen ska man vara rädd om och vårda ömt, så det påpekar jag istället.
    Pp.

    SvaraRadera