5 november 2011

Feeling way too damn good

De två stökiga(ste) rumskompisarna har flytt fältet och åkt hem till Edinburgh över helgen, och lugnet är ett faktum här i lägenheten. Det var så skönt, så obeskrivligt skönt, att få sova ut helt ostört i natt att jag nästan blir religiös. Hallelujah!

Det är en riktig lat lördag för mig här i dag, känns som att jag behöver det. Det mest produktiva jag gjort hittills är att väl planera ekonomin, och jag har snickrat ihop en budget som hade gjort självaste Ingvar Kamprad stolt. Avgör själva om det är bra eller dåligt! 

Snart blir det en dust med Henry the Hoover (se bild) samt dusch och matlagning, och ikväll ska vi trängas med resten av stans invånare på Glasgow Green. Man firar nämligen Bonfire Night här i dag (eller Guy Fawkes Night, eller Fireworks Night, eller vad du nu vill kalla det ), och det bjuds på såväl marknad och scenuppträdanden som storfyrverkeri. Allt anordnat av Staden med stort S. Ska bli jättekul!

Henry the Hoover tillhör den största familjen dammsugare här i Skottland,  och det finns en Henry  i varje hem. Han har även en syster som heter Hetty och hon fyller samma funktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar