6 november 2011

Fireworks

Oj vilken mysig kväll (och dag också, för den delen) vi hade i går! Jag hade rätt när jag gissade att vi skulle få trängas med resten av Glasgow, men eftersom "the green" är så enormt stort blev det aldrig jobbigt. Tvärtom var det en rikigt härlig känsla; jag kände mig liksom som en del av staden på riktigt - inte bara som en vilsen, svensk besökare.

Glasgow City Council hade inte sparat på krutet (bokstavligen talat) utan bjöd på helt fantastiska fyrverkerier som matchades exakt med låtar som Katy Perrys "Firework". Det har dock börjat bli riktigt kallt om kvällarna här borta, och i går frös jag om fötterna för första gången på säkert 8 månader. Dags att gräva fram de där raggsockarna jag packade med mig...

När fyrverkerierna var över och tårna frusit till is tog vi in på Bar Home som har blivit lite av ett favoritställe i sin ände av staden - främst på grund av sin coola interör och braiga musik. En kopp Baileys Coffee värmde gott och utgjorde ett alldeles utmärkt avslut på kvällen!

Början av fyrverkerierna...

...och så slutklämmen!

En bråkdel av Bar Home

1 kommentar:

  1. Recept på husfrid:
    1. Ta en rumskompis. Gärna en som är van vid hög ljudnivå.
    2. Bind fast densamma vid träpinnen.
    3. Sätt den tända tändstickan till stubinen.
    4. Away she goes!!!!!
    Englands första astronaut är ett faktum, och på typiskt brittiskt vis genom att åka snålskjuts på någon annans low-tech lösning.

    Good sport!
    Pp

    SvaraRadera