8 december 2011

Oh joy!

Definitionen av en bra torsdagsmorgon:

- Jag vaknar, utvilad och nöjd efter 10 timmars oavbruten sömn.
- Jag tänder min julängel, drar på mig mina rosa, fluffiga raggsockar som jag fått av mormor (tack mormor, du förgyller indirekt mina morgnar!) och sätter mig vid skrivbordet för att skriva lite HR-uppsats.
- Allt flyter på, och på en timme hinner jag skriva mer än hälften (av kvaliteten 'good enough for Strathclyde')
- Jag går ut i det ovanligt välstädade köket, gör mig en skål havregrynsgröt med äpplen (jag börjar tröttna lite) och en god kopp hemma-latte.
- Jag tar med mig frukosten till mitt rum, kryper tillbaka ner i sängen och tittar på julkalendern medan jag äter.
- Jag tänker fler än en tanke i stil med tänk vad skönt det hade varit att få stanna i sängen i en timme till eller så.
- Jag öppnar skol-mailen, och överst i högen ligger ett mail från skolans administrationsavdelning med en fet rubrik som säger "University closed due to severe weather conditions. All lectures cancelled."
- I fantasin gör jag ett glädjeskutt, stänger igen datorn och kryper lite längre ner under täcket. Det är en bra torsdag.


P.S: De 'severe weather conditions' de pratar om innebär mer eller mindre kuling med vissa kastvindar i storm-styrka. Lite som en vanlig dag i Malmö, alltså. Ja jag säger då det, haur du sitt Malme haur du sitt varden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar