23 januari 2012

Hope and glory

Jahaja, då satt jag alltså återigen i det lilla rummet med tuggummifärgade väggar och grön heltäckningsmatta. Inte mycket har förändrats sedan sist; köket/vardagsrummet är fortfarande äckligt och mitt lilla rum är fortfarande trivsamt. Lägenhetskompisarna är också desamma, på gott och ont. Någon har roat sig med att hejvilt använda alla mina grejer utan att diska dem efter sig medan jag varit borta, så det var väl ingen bra start för grannsämjan kanske.

Är hur som helst fast besluten att - så ofta som det bara går - välja hoppet framför förtvivlan den här terminen. Det faktum att det är de sista månaderna med det här studieupplägget och de här boendeomständigheterna kommer förhoppningsvis att göra den saken lättare. På onsdag eftermiddag är en lägenhetsvisning bokad, och jag längtar så efter att få bo med människor som jag valt, som jag tycker om och som jag trivs med!

1 kommentar:

  1. ååh love you girl <3 overall har vi det förfärligt bra tycker jag och jag kan ju glädja dig med att även mina grejer var använda och odiskade ;) oh the joy. Kör på många fikor och mys stunder och utgångar och ALLT så kommer denna termin vara över innan vi vet ordet av det xD <3

    SvaraRadera